A Sony Interactive Entertainment manapság talán leginkább az olyan kiemelkedő egyjátékos játékairól ismert, mint a God of War, a The Last of Us, a Spider-Man, az Uncharted és a Horizon, de a PlayStation vállalatnak nagy tervei vannak az élő online multiplayer kínálatának bővítésére – és a Sony szerint a Destiny-t fejlesztő Bungie nemrég történt felvásárlása fontos eleme lesz ennek a stratégiának.
“A felvásárlás stratégiai jelentősége nemcsak abban rejlik, hogy megszerezzük a rendkívül sikeres Destiny franchise-t, valamint a Bungie által jelenleg fejlesztett jelentős új IP-t” – mondta Hiroki Totoki, a Sony ügyvezető elnökhelyettese és pénzügyi igazgatója egy szerdán sugárzott befektetői prezentációban (Eurogamer )-, ” hanem abban is, hogy a Sony csoportba integráljuk a Bungie által az élőjáték-szolgáltatási térben kifejlesztett szakértelmet és technológiákat. Ezeket az erősségeket kívánjuk felhasználni a PlayStation Studios játék-IP fejlesztése során, miközben terjeszkedünk az élőjáték-szolgáltatások területén”.
“A Bungie és a PlayStation Studios szoros együttműködése révén célunk, hogy a 2026. március 31-én véget érő pénzügyi év végéig több mint 10 élő szolgáltatású játékot indítsunk el.”
Totoki nem pontosította, hogy mely címek vagy tulajdonságok tartoznak majd ebbe a 10 játékra és négy évre szóló időszakba, de megjegyzései egybevágnak azzal, ahogyan a Sony Interactive Entertainment vezérigazgatója, Jim Ryan nemrég beszélt a Bungie felvásárlásáról.
“Az emberek játékmódja sokat változott az elmúlt néhány évben” – mondta Ryan a GamesIndustrynek adott interjúban. “Az elmúlt 25 év során csodálatos dolgokat hoztunk létre, olyan karakterekkel, amelyeket az emberek világszerte szeretnek és visszhangra találnak. Az, hogy lehetőséget kínálunk arra, hogy ezeket az élményeket teljesen más módon élvezhessük, olyasmi, ami miatt nagyon izgatottak vagyunk. Ma nem tudok részletekbe bocsátkozni, de van egy igazán elképesztő ütemtervünk arra, hogy ezt hogyan fogjuk megvalósítani”.”
Ennek a módja egyértelműen a Bungie segítsége, amely az elmúlt négy és fél évben több generáción és hardverplatformon keresztül, több millió játékos számára fejlesztette és tartotta fenn a Destiny 2-t
Miközben a Bungie tovább fogja fejleszteni a Destiny 2-t – két nagy bővítés, a The Witch Queen és a Lightfall még úton van -, a stúdiónak más vasak is vannak a tűzben. A NetEase korábbi pénzügyi támogatásával a Bungie állítólag egy új többjátékos akciójátékot is fejleszt, amelynek középpontjában “hősök” állnak (Overwatch és a Valorant mintájára). Ez a játék a Matter nevet kaphatja, egy 2018-as védjegybejelentés alapján.
Ami a PlayStation Studios-t illeti, a Sony belső csapatainak van még néhány multiplayer játékjelöltje. A Naughty Dog a The Last of Us Part 2 többjátékos folytatásán dolgozik, egy belső Sony-stúdió pedig állítólag egy új Twisted Metalt készít. A Sony két újonnan alakult független stúdióval, az ex-Treyarchers Dave Anthony és Jason Blundell Deviation Games-ével és a Jade Raymond Haven Studios-ával is együttműködik, hogy új PlayStation-játékokat fejlesszenek.