Az Epic Games Store 2018-as elindítását övező viták nagy része azóta lecsillapodott, sok játékos még mindig neheztel a vállalat agresszív megközelítése miatt, amellyel a bolt növekedését célozta meg. Egyesek úgy vélik, hogy az Epic által aláírt exkluzivitási megállapodások megszüntetik a játékosok önállóságát, mivel arra kényszerítik őket, hogy az Epic Games Store-ból vásároljanak, ha bizonyos címeket PC-n szeretnének élvezni. Ez azonban nem tartotta vissza ugyanezeket az embereket attól, hogy minden héten megálljanak az oldalon, hogy megragadják az Epic által felajánlott ingyenes játékokat.
A heti ingyenes címek osztogatása az Epic másik stratégiája volt az új vásárlók bevonzására. Azok, akik a program indulása óta rendszeresen látogatták az oldalt, potenciálisan több ezer dollárnyi ingyenes játékot kaphattak az Epic Games Store-ból. És annak ellenére, hogy több millió dollárt fizetnek a fejlesztőknek a játékokért, úgy tűnik, a stratégia kifizetődőnek bizonyul. Az Epic eredetileg csak 2019 végéig tervezte a programot, de úgy döntött, hogy 2021-ig meghosszabbítja.
Az Epic Games Store az évek során számos nagy népszerűségnek örvendő játékot osztott szét, köztük a Grand Theft Auto 5-t, amely a 2020 májusában ingyenesen felajánlott cím volt. Az Epic kontra Apple per során napvilágot látott információk szerint ez az egyetlen ajándékozás több mint 7 millió új felhasználót hozott az áruházba. Néhányan talán emlékeznek arra, hogy amikor az ajánlat életbe lépett, olyan sokan özönlöttek az Epic Games Store-ba, hogy az oldal több mint nyolc órára leállt, és a Fortnite bejelentkezési szerverei összeomlottak.
A bírósági dokumentumokból kiderült néhány más játékcím is, amelyeknek az Epic Games Store-on történő adásvételei jelentős számú új felhasználót hoztak. Az Unknown Worlds Entertainment 2018-as víz alatti túlélőjátéka, a Subnautica valamivel kevesebb mint 1 millió új fiókot eredményezett az oldalon. A Civilization 6 pedig, amelyet közvetlenül a Grand Theft Auto 5 után adtak át, közel 2,5 millió új felhasználót vonzott.
Ezek a számok egy belső Epic-táblázatból származnak, amelyet a bíróság rendelkezésére bocsátottak a tárgyaláshoz. Figyelemre méltó a grafikonon a Gearbox Software Borderlands 3 aprócska dombja, amely kizárólag PC-re jelent meg az Epic Games Store-on. A bírósági dokumentumokból májusban kiderült, hogy az Epic 115 millió dollárt fizetett a hat hónapos Borderlands 3 exkluzivitási megállapodásért, a grafikon mégis azt mutatja, hogy a játék kevesebb mint 250 000 új felhasználót hozott, amikor 2019 szeptemberében megjelent. Sok játékos elégedetlen volt az exkluzivitási megállapodással, felülvizsgálta a Gearbox korábbi címeit a Steamen, és megfogadta, hogy megjelenésekor bojkottálja a játékot.